Australië 2010

Week 6

Maandag 5 april

Vandaag zijn we wat later opgestaan en uiteindelijk zijn we tegen half tien vertrokken. We zijn vandaag uiteindelijk echt op de Great Ocean Road gestart. Dit was echt harstikken mooi. Maar voordat we daar waren hebben we door een cache een mooi natuurpark gezien.  Omdat we van te voren niet zo goed gelezen hadden waren we de cache in eerste instantie voorbij gereden.. Aangezien het een één richtingsstraat was zijn we door gereden en bij het informatie centrum van het Natuurpark Towen Hill hebben we gekeken en besloten om een korte wandeling van een kleine 3 kwartier te lopen. Op de parkeerplaats kwamen we nog emoes tegen en een stukje verder op zat nog enkele koala’s in de bomen. Vanaf hier zijn we door gereden en hebben uiteindelijk maar de cache gelicht met een mooie coin als resultaat J. Op weg naar Apollo Bay zijn we via een cache op een heel verlaten strand uitgekomen waar een mooie calcietbrug was. Geert heeft hier verschillende foto’s gemaakt. Dit was de eerste van de verschillende uitzichtpunten die we vandaag zouden zien. Alleen deze was de rustigste. We zijn ook bij de London Bridge en de Twelve Apostles geweest. Bij de Loch Ard Gorge,  Blow Hole en Thunder cave waren echt de blikken (bussen) Japanners open getrokken want het was me daar druk. Dit was buiten de sunset van Alice spring het tweede moment dat we ons echt een toerist in Australië voelde. Maar de uitzichten met zeker op het eind de dalende zon waren schitterend. We hebben dan ook aardig wat foto’s gemaakt. Apollo Bay hebben vandaag niet bereikt maar zijn in het plaatsje Princestown beland. Een slaapplaats zoeken viel uiteindelijk reuze mee. We zitten in een goedkopen cabin waar een goed bed in staat en voor die prijs is ie oké. Niet zo luxe als de andere dagen maar nog altijd luxer dan als wij zelf met de tent op vakantie gaanJ.

Dinsdag 6 april

Na een lekker douche hebben we ontbeten en de auto ingeladen. Tegen negen uur zijn we vertrokken. Vandaag wordt het een cache dag en de laatste etappe van de Great Ocean Road. De campingeigenaar had nog een plek verteld waar we de Twelve Apostles goed zouden kunnen zien. Dit viel uiteindelijk tegen. Hebben we vandaag 16 caches gedaan waaruit we 1 tb en 1 coin gehaald hebben. De uitzichten die we tegen kwamen waren schitterend. Jammer dat het bewolkt was en er af en toe een drup viel, zo hebben we niet zo veel foto’s gemaakt. In Apollo Bay waren we tegen lunch tijd gearriveerd. Hier hebben we lekker over het strand gelopen naar guide surfers gekeken en lekker geluncht. Een slaapplaats was iets lastiger maar uiteindelijk hebben we in een voorstadje van Geelong (5 kilometer voor Geelong) een Motel gevonden waar we nu lekker zitten. Bij de buren hebben we net een lekkere maaltijd gegeten en nu zitten we alles bij te werken.
Morgen gaan we naar Creswick toe.

Woensdag 7 april

Vandaag hebben eerst lekker uitgeslapen voordat we alles hebben opgeruimd. Tegen kwart voor tien zijn we aangereden. We hebben globaal een route gepland en om deze route heen hebben we allemaal caches gezocht. We hebben er in totaal 14 gevonden. De meeste waren vrij simpel, maar een was erg geniepig en hebben we toch een tijdje moeten zoeken. We hebben ook weer leuke ideeën gekregen voor het maken van nieuwe cache. Dus Georooy maak je borst maar nat …  We kwamen tegen kwart over 6 bij tante Sis aan. Waar we nog lekker gegeten hebben en heel veel bijgepraat hebben en foto’s gekeken hebben.

Donderdag 8 april

Vandaag zijn we toch nog vroeg opgestaan omdat Richard en Magret om 9 uur op de thee en koffie kwamen. Hierna zijn wij (Geert, Marie en ik ) zijn naar Ballarad gereden. Tante Sis bleef een dag thuis en vermaakte zich hier met haar dingen. Wij hebben eerst met Marie het vaste rondje om het meer gelopen wat ze elke week samen deden. Wij deden hier alleen nog 4 caches die we allemaal gevonden hebben.  Daarna nog even de stad in voor wat hebbedingetjes te kopen. Bij aankomst “thuis“ hebben we eerst een kop thee gedronken en zijn we de spullen voor morgen allemaal gaan klaar maken. Omdat we in hotels slapen hoeven we ook niet zo veel mee te nemen dus hebben we minder bagage dan eerst. We laten dus veel spullen bij Tante Sis liggen. Tante Sis had lekker gekookt en na het eten hebben we gezellig gekletst,  gekaart en het verslagje bijgewerkt.

Vrijdag 9 April

Vandaag hebben we vroeg ontbeten en hebben we de laatste spullen in de tas gedaan voor Tasmanie. Tegen 10 uur zijn we aangereden naar Melbourne. We moesten namelijk om 11:30 de auto ingeleverd hebben. Dit ging heel soepel. We reden de auto naar de plaats werd even gekeken en we konden gaan. Wij waren te vroeg voor het inchecken maar na wat gegeten te hebben was het nog maar een klein uurtje voordat we onze bagage konden inleveren. Door de douane ging heel soepel. We hebben achter de douane nog ongeveer ander half uur moeten wachten. De tijd hebben we gevuld met kaarten. In het vliegtuig ben ik maar begonnen met het draaien van de foto’s. Nadat we enige turbulentie gevoeld hebben was alles rustig en goed verlopen. We waren heel snel in Launston. Op het vliegveld was het even wachten voor dat we de auto kregen. Uiteindelijk hebben we een iets grote auto dan toen we de great ocean road reden. Voor de kenners we hebben een Holding (Opel) Captiva. Dat is een bakbeesie. We hebben nu weer een automaat en deze heeft nog niet zo veel kilometers gereden. Namelijk maar 10000. Dus een vrij nieuwe. De route naar het hotel was vrij simpel. We zitten in het Penny Hotel. Deze is gevestigd in een oude watermolen en een ander oud gebouw. Wij hebben kamer 229 en 230. Het zit er echt sjiek uit. We slapen onder houten balken heeft een vroegere uitstraling. Na een kop koffie zijn we naar het restaurant gegaan waar we lekker gegeten hebben. Terug op de hotelkamer hebben we nog wat gedronken, tv gekeken en zijn we naar bed gegaan.

Zaterdag 10 april

We zijn tegen 7 uur opgestaan omdat we om 8 uur gaan ontbijten. Hierna hebben we de auto ingeladen en zijn we op pad gegaan. We zijn op weg naar het plaatsje Swansea. Op de route (we hebben de autoweg 3 gevolgd) zijn we op verschillende punten gestopt. Bij verschillende look outs hebben we foto’s gemaakt. In het plaatsje Pyengana zijn we naar de Columbia waterval geweest. Vanaf de parkeerplaats hebben we nog een stukje moeten lopen. Heen was geen probleem, dit liep namelijk berg af. Marie heeft genoten van de verschillende soorten bomen die ze tot nu toe nog nooit gezien had. Wij hadden deze voor deze vakantie ook nog niet gezien. Langzaam aan hebben we de terug weg gelopen. Weer bij de auto zijn we naar het dorpje voor de waterval gegaan waar ze een kaasboerderij hadden. Hier hebben we lekker  wat kaas geproefd en wat kaas gekocht voor vanavond om lekker te eten. Uiteindelijk zijn we van de bergen naar de kuststrook gereden waar we genoten hebben van de wind en de golven. Voordat we naar het hotel reden zijn we nog naar een wijngarde gegaan waar we wat wijn geproefd hebben en uiteindelijk ook 2 flessen gekocht. De laatste kilometers naar het hotel ging snel. Bij het hotel zag het van buiten niet zo sjiek uit maar als je de kamers ziet dan ziet het er heel goed uit. We hebben de tassen binnen gezet en zijn in het dorpje rond gaan lopen om te kijken waar we konden gaan eten. Uiteindelijk zijn we naar de fish en chip gegaan. De andere 2 locaties waar we wilden eten waar dicht of hadden een ander feestje. Na het eten hebben we op de kamer lekker kaart gespeeld, kaas gegeten en wijn gedronken en Geert heeft achter de pc gezeten. We hebben namelijk de luxe dat we nu gratis internet hebben. Geert heeft een aantal caches gezocht.

Zondag 11 april

Na een heerlijk engels/Australische ontbijt zijn we met Tante Sis en Marie richting kerk gelopen. De 2 dames gingen naar de kerk en wij liepen door naar de baai om een cache te vinden. De route was simpel maar wel mooi. De locatie was origineel verstopt. Het duurde een tijdje voordat we hem gevonden hadden maar dat lag meer aan de drukte van meerdere wandelaars en de goede verstop plek. We waren tegen 10 uur terug. Op een bankje bij het hotel waren we aan het wachten tot de dames uit de kerk kwamen. Na een kleine 10 minuten kwamen hun ook langs gelopen en zijn we lekker naar binnen gegaan om een kop koffie te drinken. Hierna zijn we de auto ingestapt en naar het Natruurpark Freycinet national park gereden. Binnen in het informatiecentrum hebben we wat rondgekeken en de laatste informatie gevraagd mbt het betalen om een park in te kunnen en welke wandeltochten mogelijk waren. We zijn met de auto richting de vuurtoren gereden en hier hebben we een tocht van +/- 20 minuten gelopen en hebben ook hier even een cache gelicht. Na de lunch op hoogte gegeten te hebben zijn we na dit park naar het plaatsje Bicheno gereden. Hier hebben we eerst gezorgd dat ons autootje wat te drinken kreeg en zijn we nog naar een echte blowe hole gegaan. Hier spoot het water gewoon omhoog. Als laatste hebben we nog een kleine wandeling in een parkje gelopen waarvan we een mooie Lookout hadden over de zee, een eiland met pinguïns maar ook over het plaatsje zelf. Vanuit dit plaatsje zijn we terug gereden naar Swansea. Hier hebben we een lekker pizza gegeten en zijn we terug naar het hotel gegaan waar we het rustig aan gedaan hebben en de laatste dingen bijgewerkt hebben.