Australië 2010

Week 1

het inpakken is begonnen

Vandaag een start gemaakt met de spullen klaar te leggen welke we allemaal mee willen nemen.
je mag maar 20kg in de rugzak en dat lijkt veel, maar je bent er sneller aan dan je denkt.
dan ook nog de GPS laten vallen welke nu dus stuk is.
dat wordt nog repareren voor 1 maart.

Laatste spullen

Hallo
Vandaag hebben we dan echt alles (bijna) in de rugzakken geplaats. We zijn er achter dat het wel luxe is dat je geen tent, slaapzak ed hoeft mee te nemen want echt waar we hebben nog ruimte over. We zullen vast wel dingen vergeten zijn maar ja daar hebben ze ook winkels.
Kijk maar naar de foto

Groetjes wij.

Maandag  1 maart

De taxi was ruim op tijd en we zijn via gemert binnen 2 uur naar schiphol gereden. Op schiphol aangekomen hebben we maar eerst ons opgewarmd omdat het in de taxi erg koud was. Het wachten duurde eigenlijk niet lang en we zijn zonder aanhoudingen de douane doorgekomen. We waren blij dat we het regenachtige Nederland konden verlaten. Namelijk boven de noordzee werd het prachtig weer en in engeland scheen heel uitbundig de zon. Het verbinding krijgen met internet was wat problematisch en we kijken dan wel in australie waar de fout zit. Jullie moeten dus gewoon iets langer op het stukje wachten.  Gelukkig wordt het wachten vergezeld met een lekkere kop Starbucks koffie J en het bekijken van de shopjes.

Groetjes Wij.

Dinsdag 2 maart

1.45 uur Nederlandse (Venrayse )tijd In Hongkong is het nu 8.50 uur. We zijn nu in Hongkong te wachten tot de rotzooi is opgeruimd en we terug mogen in het vliegtuig. Wel weer opnieuw door de douane en inchecken. Dus riem af laptop er uit medicijnen mobiel jas uit cap af schoenen uit en dan alles door de scanner. Nu nog 10 uur naar Melbourne. In het vliegtuig zelf is het gewoon krap zitten als je er bijna 22 uur moet verblijven. In de bus heb je namelijk meer ruimte. We vermaken ons met tv kijken spelletjes op de tv lezen eten en slapen. Het eten is niet echt veel maar wel voldoende en gevarieerd. Dat valt ons echt mee. Ben benieuwd of we alles wat we mee genomen hebben mee mogen nemen in Australië maar dat zien we dan wel weer daar ter plekken. We gaan ons maar weer eens opnieuw inchecken. Tot in Australië

Woensdag 3 maart

Gisteren avond zijn wij tegen 22:30 aangekomen op het vliegveld van Melbourne. Na even wat zoeken hadden we onze bagage gevonden en verliep de douane voor de eerste keer heel snel. Tante Sis en haar vriendin Margeret kwamen ons ophalen. Buiten de deuren van het vliegveld konden we gelijk merken dat het een heerlijk temperatuurtje was. Na een uur rijden waren we bij het huis van Sis aangekomen en hebben we eerst even een bak koffie gedronken voordat we ons bed opzochten. Na heerlijk wat uitgeslapen te hebben zijn wij Creswick gaan verkennen. Buiten gekomen merkten we pas hoe warm het eigenlijk was. Binnen in huis was het eigenlijk heerlijk koel. In de middag heb ik me maar eerst even omgekleed en zijn we de eerste cache gaan zoeken die er in Creswick lagen. Tegen over waar tante Sis woont lag een cache en deze hadden we met zijn vieren dan ook gevonden. Geert en ik hebben nog een rondje Creswick gelopen waar we drie caches geselecteerd hebben. Op de route hebben we genoten van de natuur en de oude gebouwen. Mooie dikke bomen gezien en de eerste oude mijnschachten waar ze vroeger opzoek zijn geweest naar goud. In het begin zei Marie dat het niet heuvelachtig was waar tante Sis woonde. Nou tijdens het lopen hebben we gemerkt dat hier wel degelijk heuvels zijn want we liepen er drie op en af. Vanwege de tijd hebben we de laatste cache niet meer gedaan en tegen kwart over 6 waren we terug bij het huisje. Na het eten hebben we niet zo veel meer gedaan. Lekker gekaart en eigenlijk vroeg naar bed gegaan.

Donderdag 4  maart

Vandaag waren we na zo’n lange nachtrust eigenlijk vroeg wakker. Na de standaard dingen zijn we naar een winkelcentrum in de buurt geweest waar we weinig verschil zagen met wat we in Europa te zien hebben. We hebben de lunchen daar genuttigd en we zijn vandaar uit naar Ballarat gereden. In deze plaats hebben we een botanische tuin gezien waar we echt verschillende planten bloemen en bomen zijn tegen gekomen. We zijn bij een meer uitgekomen. Nou ja meer het was nog maar een heel kleine plasje. Het heeft al +/- 4 jaar te weinig geregend waardoor het meer bijna geheel droog is komen te staan en daar nu dus veel gras ed. op groeit. Uit de verhalen van Tante sis heeft hier volop water gestaan. Ook te zien aan de Olympische ringen. Dit is het meer geweest waar de roeiwedstrijden op plaats hebben gevonden. Van hieruit hebben we nog een klein auto tourtochtje gehad en hebben wat van de omgeving gezien. We hebben een rustige avond gehad en zijn redelijk op tijd naar bed gegaan.

Vrijdag 5 maart

We waren allemaal vroeg uit de veren en naar een lekker ontbijtje zijn we naar het station van Ballarat gegaan. We waren ruim op tijd. De trein bleef 10 minuten op het station staan en we verbaasde ons er over dat de trein er zo luxe uit zag. Kan de NS en Veolia veel van leren. Maar de Nederlanders ook. Tot nu toe hebben we barbecues en parkeerplaatsen gezien dat als die bij ons zou staan er al de helft van vernield zou zijn geweest.  Het heeft een uur geduurd voordat we bij de camperboer waren. Hier moesten we nog een uur wachten voordat we daadwerkelijk onze camper hadden. We konden uiteindelijk op pad. We zijn eerst bij de buren (groot winkelcentrum) inkopen gaan doen voor de reis. Het heeft ons ongeveer een uur gekost om Melbourne uit te komen en hierna hebben we lekker op de snelweg kunnen rijden. We hadden de gps aan en we hebben in totaal 2 cache gedaan. We wilden vandaag wat kilometers maken. We hebben genoten van de natuur. Je zag echter wel dat het een heel dorre periode is geweest. Vandaag kwam daar verandering in want we hebben de gehele weg mot regen of regen buien gehad. We zijn twee keer gestopt bij een tankstation en we zijn er al achtergekomen dat dit autootje graag drinkt. Om 5 uur zijn we een camping gaan zoeken. De gps gaf aan dat er na 100 km pas een lag maar op de autobaan zagen we al een bordje. Deze zijn we dan maar ook gaan volgen en we gingen echt een klein landweggentje op midden de natuur in. We zitten nu op de camping Wymah Valley in het plaatsje Bowna. Mooie camping met grappige dingen. We hebben de camper geïnstalleerd en de binnen kant ingericht. We gaan onder slapen en als we verder rijden breken we alleen de achterstehelft af. Anders blijf je de gehele tijd aan het ombouwen. Na het eten hebben we nog een rondje camping gedaan en zijn we in de camper gaan zitten omdat het ging regenen.

Zaterdag 6 Maart

We werden wakker van de regen die op ons dak viel. Gelukkig was het nog vroeg en hebben we lekker wat geluierd. Bij een kop koffie en thee hebben we de deur opgeschoven en genoten van de verschillende vogel geluiden die wij in Nederland totaal niet kennen. Het ziet er nog steeds bewolkt uit dus we gaan er vanuit dat we vandaag weer regen krijgen. Na het ontbijt zijn we aangereden richting Sydney. Nou de regen is uitgebleven op hier en daar een spatje. Het blijft wel bewolkt maar met deze temperaturen is dat geheel niet erg. Vandaag zijn wij om 10 uur aan gereden naar de volgende eindbestemming. We wilde in de buurt van Jenola  Cave een camping zoeken en we zijn daar uiteindelijk ook beland. We hebben  een mooi stukje natuur gezien. Vanuit de snelweg zijn we op een gegeven moment binnen door gereden een toeristische weg. Je voelde je daar gewoon heerlijk alleen op de wereld want je kwam zeer weinig auto’s tegen. In een klein dorpje hebben we maar snel even getankt want het autootje was toe aan eten. Gelukkig maar want de gehele route hebben we verder geen tank station gezien. En dit was ook echt zo’n Coppings Cross tank station. 1 tank bij een garage. Miste alleen Emma dit was een man. De natuur was machtig. We hebben verschillende beesten in het wild gezien en mooie vergezichten gehad. De route liep namelijk over de bergen en we hebben de zware versnelling op de camper maar gebruikt anders waren we niet omhoog gekomen. Echt een schitterende route. We hadden met ons zelf de afspraak gemaakt dat we om 5 uur een camping gingen zoeken. Dat was vandaag wat lastiger want tegen 6 uur hadden we er een gevonden eigenlijk met toeval omdat we een centrum van een dorpje ingingen. Na de afslag stond een bord met camping. Hier hebben we de auto geparkeerd en zijn eerst lekker gaan eten. Geert heeft de grill uit geprobeerd. Het smaakt in ieder geval goed. Na het eten zijn we het dorp ingelopen omdat we daar in een café internet hadden. Jammer genoeg is er in het gehele dorp na 18:00 uur niks te beleven als een plaatselijke kroeg, waar ze geen internet hebben. Dus morgen moeten we maar eens iets anders proberen. Na een kop koffie en thee en wat gehangen te hebben bij de camper zijn wij naar bed gegaan. Geert ging eerst nog op muggen jacht want die beestje vliegen hier rijkelijk.

Zondag 7 maart

Tegen tien uur zijn wij van de camping afgereden. Vandaag wilde we naar de Jenolan Caves. De route er naar toe was schitterend. Een hele bochtige weg berg af die steeds smaller werd. We waren dan ook blij dat er niet al te veel tegenliggers aankwamen. Daar aan gekomen hebben we de rondleiding in de Imperal caves gevolgd. De formaties waren mooi alleen viel de tocht iet wat tegen. Of wij zijn gewoon te veel gewend met eerder ervaringen. Hierna kon je ook een zelfrondleiding volgen met een soort telefoon die je informatie gaf over het ontstaan van al deze verschillende caves. Dit was eigenlijk nog mooier dan de rondleiding. Na deze rondgang was de tunnel ook weer open en konden we verder reizen. Wat we gedaald waren aan de ene kant mochten we nu weer omhoog klimmen met ons mobieltje. Gelukkig hadden we door hoe de versnelling bij een automaat werkt en was dat geen probleem meer. Alleen de breedte was wel even wennen. Nu hadden we namelijk meer tegenliggers. We hebben weer een aantal kilometers gemaakt en zijn uiteindelijk na heel lang zoeken (we wilde eigenlijk in een natuurpark slapen) op een camping terecht gekomen die niet zo erg toeristisch was. We hebben wat gegeten en hebben in de camper gezeten wat het weer was vandaag slecht. We hebben een hele tijd in de mist gereden en we hebben veel regen gehad. Op de camping zijn we er ook achter gekomen dat de rubbers van de ramen niet echt meer water dicht zijn.