Verenigde Staten 2023

Week 4

Zondag 24 september

Vandaag weer verder met onze toeristische route. We vervolgen de weg die we gister hadden uitgestippeld. We waren al vroeg weg omdat als je of grid staat je ook niets hoeft in te pakken. Daarom waren we al om 11 uur bij Black Canyon National park waar we even enkel punten hebben bekeken. (we hebben per slot toch gratis intree met de parken pas). Jammer dat we niet meer tijd hebben want het blijkt een parel te zijn met een mooie van zwarte stenen Canyon die ook flink diep is.  Het was wel erg druk omdat vandaag bleek dat het in de nationale parken gratis entree is. Na dit bezoekje hebben we de route voortgezet en onderweg natuurlijk enkele caches opgepikt. Om half 5 belande we voor een verkeerslicht in verband met wegwerkzaamheden, waar we ongeveer een half uur voor hebben moeten wachten. We spraken af dat als we bij minder dan een uur rijden van de Garen of the Gods zijn (ons doel voor morgen om te bezoeken) we een slaapplaats gaan zoeken. Eerst moeten we nog een bergpas over van 3000 meter maar daarna vinden we een bordje met camping ook voor RV dus het pad in geslagen en na een route van 1 mile over een zandweg oor het bos in de heuvels zijn we aangekomen bij een ranche. Nadat Geert nog wat onderhandeld had over de prijs hebben we een mooie plek  voor de nacht.

Maandag 25 september

Vanmorgen hebben we lekker rustig aangedaan. Eerst de airco op verwarmen gezet zodat de temperatuur van 4 graden naar 16 graden steeg.  Daarna ons beide gewassen en gegeten zodat we weer op pad konden. Het doel was vandaag  “The garden of the gods”  bij Colorado Springs. Maar eerst moesten we van de camping nog 3 km terug naar de grote weg over een zandpad de helling af door het bos. Maar eenmaal op de US24 ging het snel en waren we in 50 minuten in het park. Hier moest Yvonne bij de ingang de camper door een opening in de rotsen manoeuvreren met aan beide kanten nog 5 cm tussen de spiegels maar natuurlijk lukte haar dat. Bij het infocentrum gevraag naar de park plattegrond en wat een must see was. De man die ons te woord stond vond dat dat de window in de Twins was.  Dus wij de wandeling gemaakt ernaartoe, al hoewel we een verkeerde afslag namen en er nog een extra lus aanplakte. Maar uiteindelijk kwamen we bij de Twins en nadat we een boterham hadden gegeten hebben we ons in de rij gevoegd voor een aantal foto’s van ons in de window met Pikes Peek op de achtergrond (waren we op 5 september). Hierna zijn we teruggelopen naar de canper en zijn we de ronde door het park gaan rijden. Onderweg een aantal keer gestopt voor een cache en/of een foto. Op de grote parkeerplaats de camper geparkeerd en zijn we in de binnenring  een wandeling gaan maken waar we zelfs mensen zagen klimmen tegen de grote rotsen. Hierna stond het toetje voor vandaag op het programma van Yvonne, een multi  welke in het park ligt. Dat was inderdaad een leuke keuze we genoten van de stations onderweg en de cache op het einde was ook zeer leuk verstopt. Wij beide hebben er van genoten. Daarna zijn we opweg naar de camping gereden welke in de buurt van Colorado Springs ligt. Deze heet Lone Duck campground, een leuke plek aan een beek 15 minuten van Colorado springs. De avond is weer voorbij voor we er erg in hebben met de normale bezigheden.

Dinsdag 26 September

Vandaag was ons doel om 2 oude geocaches van 2001 te vinden. De eerste lag in het North Cheyenne Cañon park van Colordo Springs. Na een uitdagende weg voor een camper parkeerde we de camper bij de parkeerplaats van Hellen Hunt Falls. We hadden een wandelpad gezien op de gps waarbij van hieruit konden starten met de wandeling berg op een goede 100 meter hoger lag de beoogde cache. Het pad liep mooi omhoog en na 3 en een halve week merk je dat het steeds makkelijker gaat om berg op te lopen en de hoogte zijn we ook aan gewend. We lopen nl van 2200 meter naar 2300 meter. Het was een schitterende tocht en we genoten van deze mooie route. De cache werd gevonden en gelogd evenals nog 2 andere caches die op de route lagen. Op de terugweg besloten we nog naar de watervallen te lopen, iets om maar zeker de moeite waard. Na een kleine 3 uur waren we terug op de parkeerplaats en gingen we naar onze 2e cache van 2001. Deze lag een 11 mile verder dus een stukje rijden. Geert dacht deze even op te pikken na een kleine wandeling, echter werd het een flinke klim naar de rotsformatie. Maar ook hier weer genoten en een mooi uitzicht over Colorado Springs. Nadat we deze ook verzilverd hadden zijn we terug gereden naar de camping met nog een tussenstop bij de Walmart voor de laatste inkopen van deze vakantie voor het eten. Op de camping kwamen we aan om half 5 waar we lekker rustig aan hebben gedaan de rest van de avond. Morgen onze laatste camper dag.

Wandeling voor een 3 tal caches in North Cheyenne Cañon park (5 Km hoogteverschil 150 meter)

Woensdag 27 september

Vandaag onze laatste volle dag met de camper. Dat houd in dat onze vakantie er bijna op zit. We hebben de plannen om naar de Scoutshop in Denver te gaan en Celestia Seasoning (Thee fabriek). Zoals bijna elke dag rijden we rond 10 uur de camping af en gaan we op weg naar de Scoutshop welke we na anderhalf uur bereiken. Hier kijken we rond en kopen enkele dingetjes. Daarna op weg naar de theefabriek in Boulder weer een klein uur rijden. En we merken dat we in de stad zijn want het is veel filerijden. Maar uiteindelijk om 13.01 komen we aan. Net te laat voor de rondleiding welke elk heel uur begint. Daarom eten we eerst maar een boterham en gaan ons dan aanmelden voor de rondleiding door de fabriek. Om de tijd te doden kunnen we alvast wat verschillende thee soorten proeven. Om 2 uur krijgen we dan uitleg wat allemaal niet mag en begint de toer eerst met een kort filmpje en daarna een rondleiding van 45 minuten. Een leuke rondleiding met vooral de geuren van de thee. Na de rondleiding zijn we via een TB-hotel naar de laatste camper plaats gereden een 10 mile van de inleverplek voor mogen. Vanavond nog alles inpakken en de camper weer inlever klaar maken.

Donderdag 28 September

Vandaag hebben we in de ochtend de laatste dingen opgeruimd en schoongemaakt. Nadat we het gas en de benzinetank gevuld hebben zijn we naar de campereigenaar gegaan en hebben we met goed gevolg de camper ingeleverd. In het gebouw was nog een echtpaar die we bij het begin tegen kwamen. Samen met hun zijn we met de taxi terug naar het hotel gegaan. We konden gelukkig gelijk in onze kamer en hebben daar eerst even lekker geluncht en even rustig aan gedaan. Tegen 4 uur zijn we een rondje caches gaan lopen en richting de restaurants gelopen. Hier hebben we lekker Mexicaanse tapas achtig iets gegeten. Erg gezellig. Hierna in de hotelkamer rustig aangedaan, wat TV gekeken en voor morgen alles klaar gemaakt.